14 år snart far
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
det startet med at min kærste havde fødselsdag for omkring seks måneder siden. hendes forældre var ude at rejse så vi skulle over til hende.
vi havde bestemt at vi skulle ha sex så jeg købte kondom men den virkede åbenbart ikke.
ingen i min familie ved det.

Svar:
Hej
Så vidt jeg forstår på din mail, er din kæreste blevet gravid.
Det er meget vigtigt, at I taler med nogen om at din kæreste er blevet gravid ! F.eks. kan I tale med lægen om, hvad der skal ske...
Så I skal snarest tage kontakt til hendes læge og tale med ham/hende, - det er meget vigtigt !
Hvis I skal have et barn, bliver du nødt til at fortælle din familie det. Du kan ikke blive ved med at holde det skjult.
At få et barn er en alvorlig sag og man bliver nødt til at fortælle sine nærmeste det, og ikke mindst at gå til de undersøgelser der hører til, når man er gravid.
Du er meget velkommen til at logge dig ind i chatten og tale videre om det, men tag din kæreste med til lægen nu !
Venlig hilsen
Denise