14 år og gravid
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg er gravid hvad gør jeg ?
jeg tør ikke fortælle det til kæresten !
hvad er det nemmeste at gøre når man kun er 14 år??
håber i kan svare, hurtigt, hvor lang tid kan jeg gå hvis jeg skal have abort??
håber ikke det var for meget !
mange krammer mig

Svar:
Hejsa
Det er ikke for meget at du skriver til os. Det er du meget velkommen til, og jeg synes, at det er godt du gør det. Du virkelig brug for hjælp nu, hvor du er blevet gravid.
Du skal gå til din læge og fortælle, at du er gravid meget snart ! Du skal ringe og bestille en tid i dag eller i morgen.
Det er vigtigt, at du fortæller det til dine forældre, da du har brug for en voksen omkring dig i forhold til at tale om det at være gravid. Jeg synes, at du skal spørge din mor, om hun ikke vil gå med dig
til lægen.
Du spørger om hvor lang tid du kan gå, hvis du skal ha´ en abort. Det vil jeg gerne, at du taler med din læge om, da det er lægens beslutning.
Jeg håber det bedste for dig - og atter engang - skynd dig til lægen, det er der hjælpen findes for dig.
Kærlig hilsen fra Denise