Ønsker opmærksomhed fra hende..
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.. Jeg er en pige på 13 år som ønsker noget mere opmærksomhed fra min klasselærer. Hun er fantastisk til alting og på det her punkt i mit liv vil jeg være ligesom hende. Jeg ved ikk hvordan jeg får det? Please hjælp mig! Venlig Hilsen Solsorten..

Svar:
Hej Solsort..
Først og fremmest er det bare super, at du godt kan lide din lærer. Det gør det noget sjovere at gå i skolen, end hvis du ikke kunne lide hende.. Jeg kan også fortælle dig, at det faktisk er meget normalt at man sommetider ser lidt op til sin lærer og tænker, at man gerne vil være som hende. Lige som du skriver..
Når der er nogen man rigtig godt kan lide eller ser op til, så vil man gerne have deres opmærksomhed og det er helt fint. Det er lidt ligesom med idoler, musikere og filmstjerne og den slags. Der kan også være nogle man ser meget op til og tænker at man gerne vil være lige som dem.
Din lærer er også lærer for de andre elever og derfor skal hun helst give opmærksomhed til jer alle sammen. Derfor er det ikke sikkert du kan få alt den opmærksomhed som du gerne vil have.
Jeg synes du skal nyde at du er vild med din lærer og jeg synes det er okay, at du kan blive inspireret af de ting din lærer gør og at du godt kunne tænke dig at gøre nogle af de samme ting. Jeg tror vi alle sammen møder folk engang i mellem som vi synes er både spændende og gode til ting ,og at vi også gerne vil være ligesom dem.
Hvis du synes det er lidt svært og at det faktisk irreterer dig, at du ikke får mere opmærksomhed fra hende, så synes jeg du skal fortælle din lærer om det. Fortæl hende at du ser op til hende og gerne vil være som hende, men at du også gerne vil have mere opmærksomhed.
Måske kan det være rart for dig at få snakket med hende om det og måske vil det hjælpe dig med at bruge det på en god måde, så det ikke er et problem for dig..:)
Kan du have det godt..
Venlig hilsen
Erroll