ønsker en veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har drengevenner, ingen pigevenner. Jeg er en feminin vild drengepige.
Masser af make up som 9-10 årig, det helt rigtige tøj og udseende.
12 år bunkevis af sprut med drengevennerne. Knallerter osv. Dårlig og rapkæftet i skolen. Fars pige, han har lært mig og slås.
Jeg er vild, og skaber altid problemer uden at det er meningen. Jeg har det godt det er ikke det. Men der er bare nogen ting mine venner ikke forstår og derfor ku jeg godt tænke mig en pigeveninde.
Men hvordan får jeg det? Hvordan skal jeg lave mig om? Hvordan kommer jeg til og interessere mig for de ting pigerne gør, når det nu intet siger mig? Hvad laver man når man er på besøg hos en pige? Ser man film? Ser piger og drenge de samme film?
Kort sagt, hvordan bliver man en pige. Der er kun drenge i mit liv, mine venner, min far, min lære er også en mand, dog meget forstående.

Svar:
Hej 16-årige,
Først og fremmest vil jeg sige til dig, at der intet er galt i at være en drenge-pige. Der kan sagtens være perioder af ens liv, hvor man har en bestemt rolle. Den kan man godt komme ud af - men det kan være svært og det tager tid.
Somme tider kan man først indtage en ny rolle, når man skifter vennekreds eller er sammen med andre, som har det på samme måde som en selv.
Jeg tror, det er meget vigtigt, at du er dig selv hele vejen igennem. Hvis det ikke interesserer dig at lave pige-ting, så synes jeg heller ikke, at du skal fremskynde en interesse. Det vil ikke virke rigtigt og naturligt for dig.
På den anden side set, så kan det også være en god idé at kigge lidt på de ting, som de andre piger bruger tid på, taler om og laver, og måske det rent faktisk viser sig, at du finder interesse i noget af det - uden at du overhovedet havde regnet med det i forvejen.
Det kan jo være svært at vide, når du ikke selv har været med og prøvet det. Mange piger kan godt lide at se film, gå til sport, gå på café, i butikker og sidder derhjemme og tale. Vel ikke meget anderledes end nogle af drengene gør!?!
Du kunne eventuelt sætte dig for, at du i en måned skal følges med nogle af pigerne og lave ting sammen med dem. Prøve at finde de for dig sjove ting sammen med dem og finde glæden i det. Måske du har lyst til at bruge mere tid sammen med dem bagefter og lave flere pige-ting med dem.
Uanset hvad, så er det en proces, du skal i gang med og en ny tankegang, hvor du sætter dig for at give det en chance.
God fornøjelse med det.
Hilsner fra Line