........
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
kan ikke finde ud af det der Erroll !? noget med profil lort der på skum ? jeg ved ikke men kan mærke at jeg skal bare væk fra alt! er fucking lige blivet droppet af en dreng det har fået mig til at tænke mere og mere på selvmord fordi det følse sgu at der er ikke er nogen der holder af mig det går af lort på skolen !! :( det går bare ned for mig hele tiden nu er en far sgu også betyndt og råbe af mig :"( han var den jeg kunne snakke med om alt men kan ikke mere fordi min far var kun den der kan få min mor ned og jeg når vi råber af hinanden.... det så svært og live...... jeg kan ikke få snakket en skrid med nogen om det andet ind jer men det er over nettet men jeg tør ikke og ringe fordi jeg ved at jeg ville græde i mobil...

Svar:
Hej med dig
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med det her: "profil lort der på skum". Måske handler det om at du skal være medlem for at kunne chatte på skum. Du kan oprette dig anonymt på skum her
Ellers kan jeg godt høre, at det hele bare er rigtig svært lige nu, og du føler lige pludselig at du står helt alene med dine tanker og følelser. Derfor synes jeg det er super godt, at du på den måde bare kan beskrive hvordan du har det, og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig.
Du skriver, at du lige er blevet droppet af din kæreste og det er aldrig rart. En af de følelser der ofte kommer efter et endt parforhold, er følelsen af at være alene. Lige pludselig er den person som du var tæt med væk og det tager tid at komme over. Men du skal også vide, at det bliver nemmere når der er gået lidt tid.
Du skriver også, at du har været vant til at kunne snakke med din far om alt, men at han er begyndt at råbe af dig. Jeg ved ikke hvorfor din far er begyndt at råbe, men sommetider kan der godt være perioder i en familie, hvor det ikke er så nemt at snakke sammen.
Jeg tror en af grundene til at du føler, at ingen holder af dig, er fordi du oplever det er svært med de to vigtige mennesker i dit liv. Din ekskæreste og din far. Når det så sker oven i hinanden, så føles det dobbelt så svært.
Jeg synes det er rigtig godt at høre, at du har kunnet snakke godt med din far. Og jeg synes du skal udnytte det. Prøv at tage fat i din far og fortæl ham at du har brug for at snakke med ham. Prøv at fortælle ham hvordan du har det. Brug de ting du har skrevet til mig og start stille og roligt fra en ende af. Husk også at nævne hvordan du har det i skolen...
Sommetider, når det hele vælter oven i hinanden, kan det godt være svært at få fortalt, fordi man kan have det ret forvirrende inden i. Det kan være en god ide at skrive et brev til din far. på den måde kan du stille og roligt få sat ord på hvordan du har det og når i så snakker sammen, så er du på en måde allerede igang og han ved hvad det handler om.
Hvis i har været vant til at snakke godt sammen, så tror jeg på at i kan gøre det igen. Det er ikke noget som bare lige forsvinder.
Jeg synes også du skal kigge ind i chatten allerede i eftermiddag. (den har åben mandag til torsdag kl. 14-19) I chatten kan du være anonym og der sidder voksne som gerne vil lytte og prøve at hjælpe.
Du kan også skrive til mig igen, hvis du har lyst.
Venlig hilsen
Erroll