??
brevkassespørgsmål af
Anonym
hjælp.. jeg er forelsket i en dreng fra min klasse, og vi har os kigget lidt på hinanden og haft øjenkontakt. og jeg ville så gerne snakke med ham, men jeg er SÅÅÅ genert at jeg ikk kan, lige meget hvor meget jeg har prøvet. er der ikke en anden måde man kan få ham til at kunne lide mig/tiltrække hans opmærksomhed..?

Svar:
Hej.
Generthed kan være en rigtig træls følelse, men rigtig rart når man overvinder det.
Du kan godt tiltrække hans opmærksomhed ved at flirte med ham. Du skriver at i har øjenkontakt, det kan du udnytte til at vise ham at du er interesseret, blandt andet gennem små smil.
Du kan også bruge en chatside til at snakke med ham, det kan være nemmere at snakke sammen bagefter hvis i først har haft en samtale på computer, eller på sms.
Det bedste er at snakke rigtig med ham. Du kan måske bruge en fælles interesse til at komme i snak de første gange. Det er nemmere at snakke om
noget konkret end sine følelser.
Held og lykke med forelskelsen
Denise