Indadvendte brystvorter
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg har aldrig rigtig tænkt over at mine brystvorter vender indad, men så tilfældigt en artikel om det og nu føler jeg mig virkelig usikker over det. Er det normalt og finder drenge/mænd det attraktivt??

Svar:
Hej med dig
Bryster og brystvorter kommer i mange forskellige størrelser og de kan både vende indad og udad. Ofte vil de vende udad, men det er også normalt at de vender indad. Så dine bryster er altså lige så normale som alle andres, og det behøver ikke at være et problem at de vender indad. Når jeg søger på indadvendte brystvorter, så tyder det også på at det eneste problem der måske kan være, er når du engang får en baby, og skal amme. Så kan det være en lille smule sværere for baby at få fat i brystet, men ikke umuligt. Så det behøver slet ikke at være et problem, og særligt ikke nu når du er så ung.
I forhold til om drenge/mænd finder det attraktivt, så tror jeg ikke at det gør nogen forskel for dem. Hvis du selv er glad for din krop, så vil den også være attraktiv i andres øjne. Så det handler egentlig mest om at du føler dig tilpas i din krop uanset hvordan den ser ud, og så vil det skinne igennem til andre.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og hvis du har lyst, så har sexlinjen.dk en rigtig fin artikel om brystvorter. Du kan se den her.
Venlig hilsen
Camilla