Ikke vædi

brevkassespørgsmål

Ikke vædi

brevkassespørgsmål af
Anonymt
12 år
Oprettet 4 år 1 uge siden

Jeg føler hele tiden at jeg er værdi løs. Jeg føler ikke at jeg fortjener at leve,  gider ikke at snakke med nogle om det.

Svar:

Kære DIG!

Tak for dit brev. Hvor er det godt du skriver. Du fortæller dine inderste tanker, at du føler du ingen værdi har. Det er modigt af dig, at du fortæller om dine tanker. Jeg tror på, at alle mennesker har en betydning. Lige nu er det mørkt hos dig, og du kan ikke se, hvad der er meningen med at du er til. Livet er mørkt. Livet er alle farver. Det er okay du ikke kan se alle livets farver lige nu. Jeg bemærker, at du skriver du ikke vil tale med nogen. Måske det netop er dem du ikke kender du søger, som os her i cyberhus. Vi er sat i verden for at skrive til dig eller chatte med dig. Følelsen af at være værdiløs er voldsom, den kan få det værste frem i en. Disse følelser må du godt give plads ved at reagere enten fysisk eller kreativt, fx  cykel, mal,  og skriv. Følelserne skal ud og du skal favne dem. Det er svært og derfor er det vigtigt at række ud til nogen. Som du gør her. Jeg tror på vi er sat i verden, fordi vi mennesker hører sammen. Et venskab og et fællesskab er værdifuldt, men nogen gange er det der ikke. Så er der andre fællesskaber, der er åbne for dig. Hos  Headspace kan du skrive eller chatte med en ungerådgiver http://www.headspace.dk/. Hos Livslinjen http://www.livslinien.dk/ er de gode til at tale om, at livet kan være tungt. Hos cyberhus er du altid velkommen til at chatte.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Anne-Sophie

Anne-Sophies billede
Anne-Sophie har svaret på dette spørgsmål