Ikke specielt blæret nej... Haha...
brevkassespørgsmål af
Oliveeer
14 år
Jeg har fået en blære (af en art) på pungen... Ved ikke hvad s@atan det kunne være. Er det noget jeg skal gå fuldstændig panik over ? Eller er det sådan noget der bare går i sig selv igen efter noget tid ? Det var kort efter jeg barberede mig dernede, ved ikke om det kan have noget med det at gøre. Håber i kan hjælpe.

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan forstå, at du har fået en lille irritation på pungen. Det er meget fin og sart ud der er på pungen, hvis man irriterer den lidt ved at barberer sig, huden kommer i klemme, har det for varmt eller lign, så kan huden godt reagerer. En af reaktionerne kan være en blære der danner sig. Når huden får ro vil den forsvinde igen, det lyder ikke som noget farligt. Man skal være opmærksom på hvis det begynder at hæve, blive rødt, meget ømt eller varmt, det kan alle være tegn på betændelse i huden.
Hvis den mod forventning ikke er forsvundet efter tre uger, så kan du henvende sig til din egen læge og få det undersøgt.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig.
Mange hilsner
Marie