Ikke særlig hurtig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er ikke særlig hurtig, og kommer for det meste sidst i kapløb. prøver at ungå (staves) men er svært når vi skal have idræt, men hvordan kan jeg blive hurtigere?

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål om, hvordan du bliver hurtigere til at løbe kapløb. Jeg kan godt forstå at du ikke syntes det er særlig sjovt, altid at være den der kommer sidst i mål ved kapløb.
Det første jeg vil sige til dig er, at det er helt normalt at vi ikke alle sammen kan løbe lige hurtigt. Det kommer for eksempel an på hvordan ens krope er bygget, ens vægt og ens løbestil.
Det næste jeg vil sige til dig er, at det er muligt at træne så man bliver en hurtigere løber. Jeg syntes du skal prøve at snakke med din idrætslærer om det. Han kender sikkert nogle gode øvelser du kan træne og han kender også dig, så han ved hvilke øvelser der vil være gode og hvilke der måske ikke er så gode til dig og din krop.
De bedste træningshilsner
Claus