ik så god som de andre
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hej jeg er en pige på 13 år og jeg skal måske begynde til spring gymnastik men jeg har set at nogle af dem der går på holdet er super gode og jeg kan ingen ting så jeg er bange for om de vil grine ad mig knus mig

Svar:
Hej pige på 13,
At dyrke en form for sport, er super sundt for kroppen, hyggeligt og dejligt hvis man kan lide det, men kan også være lidt svært, hvis andre er bedre end en selv. Jeg kan godt forstå at du er lidt nervøs over at skulle starte på noget nyt. Det er helt normalt og jeg tror det er noget alle piger og drenge oplever.
Alle der begynder til en eller anden form for sport, er i begyndelsen ikke ligeså dygtige som dem der har trænet i længere tid. Mange oplever de samme tanker som dig, at de ikke føler sig ligeså gode og bekymre sig over om de andre vil grine.
Men tit behøver man slet ikke bekymre sig, for der er ingen der griner. For husk på, at dem som du sammenligner dig med, altså dem som har trænet længere tid end dig, også en gang var nye og tænkte måske det samme som dig.
Hvis der nu skulle være nogle piger eller drenge der alligevel griner, så husk altid på, at de også selv var nye en gang. De kan bare ikke huske hvordan det var. Og en anden ting du også altid kan tænke på er, at fordi de har trænet længere tid end dig, er det ikke sikkert at de er bedre end dig når du har trænet lige så længe. Så jeg synes bare det lyder som en rigtig god ide og håber at du bare springer ud i det :)
De bedste hilsner
Claus