Ignoreret
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Min drenge ven ignorerer mig. Han kan ikke en gang kigge på mig. Jeg har prøvet alt for at få ham til at tale med mig. Mine veninder prøver også at hjælpe mig men det hjælper ikke noget

Svar:
Hej med dig
Det lyder ikke særlig rart at han ignorerer dig, og jeg kan godt forstå at du søger råd til hvad du skal gøre. Jeg synes det er rigtig fint at du allerede har fået dine veninder til at hjælpe dig, og det er godt at høre at du ikke er alene om det.
Du skriver at han er din drengeven, så jeg går ud fra at I tidligere var venner, men at han pludselig, og uden forklaring, begyndte at ignorere dig. Oftest når nogen vælger at ignorere en anden, så handler det om at de måske er kede af det eller vrede over noget. Mon du har gjort noget som han kunne blive vred eller ked af over? Det er ikke sikkert at du ved det, og det er helt okay, men det gør det rigtig svært for dig at gøre noget ved situationen, når han nu ikke vil fortælle dig hvad der sker.
Så jeg tænker at du enten kan sige til ham (selvom han ignorerer dig) at du ikke forstår hvorfor han ignorerer dig, og at du synes at du fortjener en forklaring. Her kan du også sige til ham at hans venskab betyder meget for dig, og at du ville være ked af hvis I ikke kunne blive venner igen. Til sidst kan du sige at du nu vil vente med at gøre mere indtil han har sagt noget. På den måde giver du ham plads til at tænke over situationen, og forhåbentlig vil han så fortælle dig om hvad der er galt. Det er ikke sikkert at han siger noget med det samme, og der kan sagtens gå nogle dage eller mere, men det er vigtigt at du giver ham plads. Du har vist og fortalt ham at du stadig gerne vil være venner, og så er der ikke mere du kan gøre. Prøv i stedet at tænke på noget andet, hæng ud med dine andre veninder og lad ham komme til dig, når han er klar.
Hvis du nu tænker at du allerede har prøvet det, eller at du virkelig ikke har lyst til at sige de her ting til ham, så vil jeg anbefale dig at give ham noget plads og ro. Det er meget sjældent at det hjælper at man bliver ved med at prøve, når den anden bare fortsætter med at ignorere. Faktisk kan det være med til at han bliver ved med at ignorere udelukkende i trods, fordi du bliver ved med at prøve. Så derfor, giv ham lidt plads til at tænke over tingene.
Selvom jeg ikke tror det, så kan det godt være at det ender med at han aldrig taler til dig igen. I så fald, så er du nødt til at respektere hans beslutning. Du kan ikke tvinge ham til at være venner med dig, hvis han ikke har lyst. Uanset hvor meget du så gerne vil være venner med ham.
Jeg håber du kan bruge mit svar, og du er velkommen til at skrive igen hvis du har flere spørgsmål.
Venlig hilsen
Signe