Igen sæd
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej.. jeg en dreng på 15 år, går i 9 klasse.. og kan ikke sperme ved ike om jeg gør det rigtigt, eller hvad der sker. Stort set altid efter jeg har onaneret og fået orgasme (uden sperm) skal jeg altid tisse. For det meste. Også selv om jeg tissede inden.. hjælp plz

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at der ikke kommer sæd når du får udløsning hvilket bekymret dig.
Jeg forstår på det du skriver, at du ikke har problemer med at få rejsning og orgasme, hvilket jo er godt, så tyder det ikke på at der er noget i vejen med dine hormonsystemer, nervesystem, blodtilførsel osv.
Men hvis der aldrig kommer sæd ved udløsning skal du lige undersøges lidt nærmere. Det er normalt enkelte gange ikke at have sæd ved udløsning, eller kun meget lidt, specielt hvis man har haft udløsning med meget sæd kort tid inden. Men hvis der aldrig kommer sæd kan du have det der hedder retrograd ejakulation, hvor sæden kommer op i blæren i stedet for ud. Så skal man undersøges hos en urolog der har forstand på sådanne situationer. Ud fra det du skriver kan jeg ikke sige det med sikkerhed, men du skal tage en snak med din praktiserende læge om det, så vedkommende kan vurdere det nærmere.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten