Giftes som 15 årige?

brevkassespørgsmål

Giftes som 15 årige?

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej,

Jeg er frygtelige bange for at min forældre vil gifte mig væk. Jeg er 15 år og bor sammen med dem her i denmark men jeg tror de kan finde på at sende mig hjem til et andet land hvor vi kommer fra og der kan jeg blive gift allerede i år. Hvad kan jeg gøre for at undgår at mine forældre sender mig væk? Er det ulovligt at gifte sin datter væk?

Miriam

Svar:

Hej med dig..

Hvor er det godt du skriver ind og spørger en voksen.. Jeg har sendt dit spørgsmål over til "Mine rettigheder", fordi her hører det bedre hjemme og du kan finde svaret der inden for maks 10 dage.

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål