Anti krist, er Lady Gaga satanist?

brevkassespørgsmål

Anti krist, er Lady Gaga satanist?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej Cyberhus, eller Brevkasse. Ja, jeg har her på det seneste hørt, ret meget, om antikrist, i TV'et, Kristina Djarlings-youtubeside, og hvem er Lucifer. I TV'et så jeg et afsnit af programmet der hedder American Dad, hvor jorden blev overtaget, og en 7-års kamå begyndte. Okay. Har set sådan en video på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vczzNycJbKo - Mærkeligt at synge, og mærkelig tegn der kommer frem. Og i hendes video, Born This Way (Burde helst ikke ses, ret klamt.), hvor hun føder en masse monstre, ret klamt. Er ikke særlig sikker på, om det med lynet er satanisk, eller hvad det nu hedder. Og hvorfor er 666 satans nummer? Jeg ved intet, der jeg ikke er kristen, og ikke følger så meget med i de timer. Vi har heller intet lært om jordens undergang. Hilsen, Magnus. Mit navn må godt blive vist, er ligeglad.

Svar:

Hej Magnus... Det er nogle spændende og store tanker du har gjort dig om verdens undergang og antikrist. Og jeg kan fortælle dig, at der altid er meget snak om for eksempel jorden undergang. Jeg tror ikke jorden går under, men der er rigtig mange mennesker der synes det er spændende at snakke om og det bliver næsten hvert år lavet film om det. Jeg ved ikke så pokkers meget om antikrist og satanisme, men jeg kan fortælle dig at tallet 666 er tegnet på Satan og at nogle anti-kristne grupper bruger det. Det stammer fra Johannes åbenbaring i det nye testamente. Lucifer er også et andet ord for Satan, eller djævlen som han også bliver kaldt. Og jeg synes du har helt ret i, at det er en voldsom video og der bliver brugt en masse tegn og symboler som sikkert betyder en masse forskellige ting. Da jeg ikke er ekspert på det her område, vil jeg helst ikke begynder at gå for meget ind i det, men jeg synes da det ville være en fin ide at få spurgt din lærer om det. Jeg tror helt sikkert der også er andre i jeres klasse der undrer sig over de her ting. Kan du have det godt og håber du får snakket med din lærer. Venlig hilsen Erroll