Ideer til at lave sjov med min ven
brevkassespørgsmål af
Alina
10 år
Hej,  jeg elsker iter min bedste drenge ven fra mit opholdsted så i går putte jeg salt og citron saft i hans slik det var hylne morsom hvis jeg selv skulle sige det :) men jeg mangler nye ider det må ikke være ondt eller noget der gør ondt da han er syg af kræft så noget han kan se i sjov uden vi bliver uvenner hvad kan jeg finde på have overveje skyde ham men det må jeg ikke ha ha gas :) have overveje en ballon med mel i men ved ikke hvordan den skulle springe af sig selv og ramme ham mangler ider Jeg skal bestå 10 så jeg nemlig den der mest populær i klassen når ja er jeg sku da i forvejen ej det var heller ikke sjovt. Men gi mig lige ider er gået kold Og hvis du sød ikke ved du så om man kan få pistoler til at skyde med farve have overveje lave krig mod de voksne Og tak

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig sødt af dig, at du tænker på din ven og gerne vil lave lidt sjov med ham, nu hvor han desværre er syg. Det er også rigtig godt, at du tænker på, at det sjov du så laver med ham, ikke må være noget ondt, så han bliver ked af det.
Jeg tror, at det bedste du kan gøre er at snakke med de voksne på dit opholdssted og få dem til at hjælpe med at lave noget sjovt. Noget af det, som det lyder til du har i tankerne, kunne måske også kræve lidt voksen hjælp. Og ved at få deres hjælp, kan det måske være, at du kan lave nogle sjove ting som fx at blande frugtfarve i mælken så den bliver grøn :-) Så hvis du spørger de voksne pænt og fortæller, at du gerne vil muntre din ven op, så vil de sikkert gerne hjælpe dig.
I forhold til en pistol, der kan skyde med farve, så kender jeg desværre ikke til det. Det er nok også noget, som man skal være enige om at man gør, da det nok ikke er alle, der vil synes, at det er lige sjovt.
Mange hilsner Pernille