ide?

brevkassespørgsmål

ide?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej Sannie. Jeg vil hører om du har nogle ideer til hvad jeg kan læse. jeg læser mest fantasi og har læst skammerens datter og krigeren men den syntes jeg var kedelig. også har jeg et andet spørgsmål. har du en ide om der er en hjemmeside hvor man kan træne sin stavning for skal nemlig til eksamen i dansk til sommer og vil gerne blive lidt bedre til stavning (fik 02 i dag) men min læsning fejler ikke noget fik (7 i læseprøven i dag 75% rigtige) tusind tak. Peter

Svar:

Hej Peter

TAK for dit spørgsmål!

Ang. fantasybøger vil jeg anbefale dig at læse:

"Det gyldne kompas" af Philip Pullman

Tamora Pierces serie "Løvindens sang" bind 1-4

"Ringenes herre" 1-3, "Hobitten"

Kenneth Bøgh Andersens trilogi Djævlekrigen se evt. hjemmesiden www.kennethboegandersen.dk

Jonathan Stroud: Bartimæus-trilogien

Terry Pratchetts bøger. Hans bøger skulle være enormt humoristiske.

Og selvfølgelig: Harry potter-serien :-)

Ang. træning af stavning vil jeg anbefale dig at gå ind på www.sproget.dk/leg-og-lær. Her kan du finde øvelser i stavning.

Jeg håber, at du kan bruge min hjælp.

Mvh. Sannie - Biblioteksvejleder Cyberhus