I kissed a girl and i liked it
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg er en pige på 18 år og jeg er meget i tvivl om min seksualitet. Her for to uger siden kyssede jeg med min bedste ven, det var fint nok, men jeg havde forventet mere. Der skete så noget helt uventet for mig her i weekenden....Vi sad fem piger inde på mit værelse og spillede s,p eller k. Det hele gik super godt og var rigtig sjovt, lige indtil at min veninde får en konsekvens om, at skulle kysse med mig. Jeg tøvede i starten, men lod det ske...Jeg sidder nu i den situation at det var mega dejligt og jeg er nu i tvivl om hvorvidt jeg er lesbisk eller om min veninde måske bare kysser meget bedre - noget alla i kissed a girl and i liked it??

Svar:
Kære du
Jeg forstår godt, at din oplevelse kan få dig til at stille spørgsmål ved din seksualitet. Det er helt normalt at blive i tvivl om sin seksualitet, særligt når man pludseligt oplever noget, som kan gå imod hvad man troede. Jeg kan ikke svare på, om du er lesbisk, men jeg kan komme med et par tanker ud fra det du har skrevet.
Du har ret i, at alle ikke kysser lige godt. Der kan også være stor forskel på, hvad man kan lide, så selvom en person siger, at en anden kysser godt, er det ikke sikkert, at andre vil tænke det samme. Rent fysisk kan det derfor nemt være, at din veninde blot er en bedre kysser end din bedste ven, og at du derfor bedre kunne lide det med hende. Det kan også være, at du bare ikke har den type kemi med din bedste ven, men at du forventede mere, netop fordi I er så gode venner, og måske pga. situationen det skete i. Og fordi du ikke rigtigt forventede noget med din veninde, fordi det var uventet og du 'bare lod det ske', kan det have været en større oplevelse.
Når det så er sagt, er det ikke umuligt, at du måske er lesbisk eller evt. biseksuel. Som 18-årig er du sandsynligvis ved at udforskninge din seksualitet, og det kan give lidt forvirring, når der sker nye ting. Du kan derfor prøve at undersøge, hvad du har lyst til og hvad du tænder på. Hvis du tænker på at kysse nogen, er det så med en pige og/eller en dreng? Tænder du på piger og/eller drenge? Har du prøvet at være forelsket i en pige og/eller en dreng før? Det er helt ok at være forvirret over sin seksualitet, og de næste år kan du prøve at undersøge, hvad du tænder på og hvad du har lyst til. Måske finder du ud af, at du er lesbisk, måske er du bi og det kan også være du er hetro. Du behøver ikke at sætte markat på lige med det samme - du har god tid til at finde ud af det.
Kram
Luna