hårdt skaller på nippels
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
jeg har fra den ene dag til den anden fået nogle hårde skaller på mine nippels som gør lidt ondt at fjerne, min mens kommer om få dage
ved i hvad det er

Svar:
Hej Anonym
Det kunne godt lyde som om du er blevet ramt af tør hud på dine nipples. Tør hud, der så danner skaller kan opstå af mange forskellige årsager. Solbadning, hvis man har badet i varmt vand, hvis ens tøj har siddet anderledes og slidt på brystvorterne kan være nogle af årsagerne.
Til at starte med kan du prøve at smøre brystvorterne med helt almindelig fugtighedscreme. Brug helst noget uden parfume, da huden på dine nipples er tynd og sart. Der findes også creme, som er mere fed, og som bruges til meget tør og irriteret hud, som kan købes på apoteket, men det kan sagtens være at almindelig creme kan gøre det.
Prøv med creme i en 2-3 dage, og se om det ikke gør en forskel. Hvis det fortsætter, synes jeg du skal ringe til dine læge, og spørge mere ind til hvad du kan gøre.
Mange hilsner Julie