Hvornår. Skal. Man. Stoppe
brevkassespørgsmål af
Anonym
9 år
Min mor vil først stoppe. Med tag min feber til jeg fylder 10 jeg stadig 9 men hader det for må ikke selv   må jeg ikke godt sige stop når jeg 9?

Svar:
Hej med dig
Det lyder ikke rart, at du ikke selv må tage din temperatur (at tage din feber). Og det er godt, at du mærker efter, hvad du ikke har lyst til.
Men der kan være en god grund til at din mor gerne vil gøre det. Måske hun vil være sikker på, at temperaturen bliver målt helt rigtigt. Hvis man ikke måler rigtigt, kan termometeret (den man måler temperaturen med) nemlig vise forkert. Hvis det viser forkert, kan det se ud som om man ikke har feber, selvom man faktisk har feber.
Måske du kan prøve at spørge din mor, om I kan hjælpes ad med at tage din temperatur? Og om hun vil lære dig, hvordan man gør det helt rigtigt?
Du skriver ikke hvilket slags termometer din mor bruger til at tage din temperatur med. Der findes både termometer der måler i numsen, under tungen og i øret. Måske du kan prøve at spørge din mor, om hun kan købe et andet slags termometer, som du bedre vil kunne lide?
Hvis hun ikke kan det, håber jeg du kan være stærk og holde ud, til du bliver 10. Måske du kan prøve at tænke på noget andet imens - så er det hurtigere overstået.
Venlig hilsen
Agnete