Hvornår kommer den
brevkassespørgsmål af
Sofie
11 år
Hej jeg er en 11 årig pige som er i tvivl om hvornår min menstruation kommer altså jeg har kønsbehåring og udflåd og min bryster er vokset jeg har haft udflåd i 1 år og alt det andet i 2 år ca mine 2 veninder har fået det og de er udviklet det samme. som mig men jeg har ikke fået min endnu tror i / du at den snart ville komme

Svar:
Hej Sofie
Jeg kan godt forstå du undrer dig, og rigtig gerne vil vide, hvornår din menstruation begynder.
Jeg kan ikke sige det sådan helt præcist. Men jeg kan sige, at du har andre tydelige tegn på at du er gået i pubertet, og derfor skal det også nok komme. Om det bliver i løbet af en uges tid, eller om der går endnu et år, er desværre umuligt at sige. Kroppen er bare sin egen herre, og den tager den tid, der er den rigtige tid, for lige præcis din krop.
Så der er ikke andet for, end at være tålmodig, og vente. DU er godt på vej, og pludselig kommer den.
Venligst Elisa