Hvorfor vil jeg tilbage til min ex
brevkassespørgsmål af
Pusle
12 år
Jeg har et problem jeg slo op med min kæreste for 5 måneder sidden og vi hvar kærester i 7 måneder og jeg savner ham så meget men alligevel ikke for jeg havde ikke nogle følser men han hvar bare så hyggelig og sød så jeg ved ikke hvordan jeg skal komme over ham fordi han er så sur på mig og han går i på min skole og kører i skolebus med ham og kan ikke lade vær med at kigge på ham så hvad skal jeg gører

Svar:
Kære dig,
Tak for dit spørgsmål her ind til brevkassen!
Jeg kan forstå på dig, at du slog op med din kæreste for 5 måneder siden, og at i havde været kærester i 7 måneder. Jeg kan så forstå på dig, at du savner ham rigtig meget. Jeg tænker, først og fremmest at dit savn er helt naturligt. Både fordi din tidligere kæreste og dig nok var ret tætte, men også fordi du måske har oplevet det som værende hyggeligt og rart at hænge ud med ham.
Det er fuldkommen normalt at du savner din tidligere kæreste, når du har været så tæt på et ham og I har haft meget med hinanden at gøre.
Du skriver selv, at du savner ham på trods af ,at du faktisk ikke har været forelsket i ham eller haft nogle følelser for ham- det tænker jeg faktisk også er fuldstædig normalt.
Sommetider kan det også hænge sådan sammen, at man faktisk kan savne: det rare, det hyggelige, det behagelige, det trygge, som lige præcis ham og dig havde sammen. Det kunne også sagtens være det rare i jeres beskeder du savner eller de knus og kærlige berørninger du havde med ham. Så måske er det faktisk ikke udelukkende ham som person du alene savner, men måske faktisk også de ting i havde sammen. Nogle gange når vi mennesker har en svær følelse i kroppen, som eksempelvis savn er, kan det faktisk hjælpe at give lidt plads til følelsen. Så jeg tænker faktisk, at du kan prøve at fortælle dig selv, at følelsen af savn er fuldkommen normal, og der intet forkert er over at føle savn for din tidligere kæreste. Nogle gange kan svære følelser nemlig føles lidt lettere, hvis vi prøver at acceptere at de er der, og bare lader dem være.
Du beskriver også for mig, at han er sur på dig, og at det føles svært, når i i går på samme skole og kører med den samme skolebus. Det kan jeg virkelig godt forstå. Det føles aldrig særlig rart, når nogen er sur på en. Når mennesker nogle gange er rigtig kede af det, så kan de faktisk godt virke sure, selvom de i virkeligheden faktisk bare er rigtig kede af det. Jeg tænker måske, at det kan handle om, at din tidligere kæreste faktisk er ked af at I to ikke længere er kærester, og han derfor fremstår som sur på dig.
Måske kunne være meget rart for jer begge to, hvis I fik snakket om situationen. Måske kunne du spørge ham om han har lyst til at snakke. Du kunne starte ud med at sige: "jeg synes det er lidt svært i mellem os, eller at stemningen er lidt dårlig i mellem os, har du det også sådan? ". På den måde kan I måske lige få snakket om situationen, og så kan det være, at det bliver lidt lettere at køre i skolebus sammen.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget!
De bedste hilsner fra Sara