Hvorfor så meget pre-sperm?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Brevkasse Jeg producerer meget pre-sperm når jeg onanerer, faktisk så meget så det begynder at dryppe fra min pik, er det normalt? Er der noget jeg kan gøre for at mindske mængden af pre-sperm? Og hvorfor produceres der så meget pre-sperm? Hilsen Anonym

Svar:
Hey Anonym
Gode spørgsmål du har. Jeg skal prøve at svare så godt som muligt.
Jeg vil starte med at sige at du er helt normal. Pre-spærm har til formål at "smøre", så pikken glider lettere under sex. Så ud fra et rent biologisk forståelse er meget pre-spærm en super god ting.
Der er ikke rigtig noget du kan gøre for at få mindre. Der er forskel på alle fyre. Nogle danner meget lidt pre-spærm, mens andre danner masser. Der er ikke noget der er mere rigtig eller forkert end andet.
Det er klart at det er noget du er opmærksom på, når du onanerer, fordi det bliver meget tydeligt, når man står med pikken i hånden. Men når du engang skal have sex, vil det som sagt kun have en positiv betydning, da din pre-spærm vil "smøre" din sexpartner godt og grundigt.
Mange hilsner
Lasse