Hvorfor gjorde det så ondt der han prøvede at få den ind
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg prøvede her for ikke så lang tid siden at havde sex for første gang men der han prøvede at få den ind kunne han ikke og det gjorde så ondt at jeg blev nød til at sige han skulle stoppe jeg har aldrig haft problemer med at få finger eller få andre ting der op vi brugte kondom men det hjalp bare ikke jeg ved ikke om det var fordi jeg ikke var våd nok

Svar:
Kære anonyme pige,
Hvor er det godt, du skriver! Du er langt fra den eneste, der har oplevet det - især i forbindelse med sit første samleje. Og det er helt normalt!
Der kan være flere årsager til, at det har gjort ondt. Som du selv siger, har du måske ikke været våd nok. Eller måske har du været lidt nervøs og derfor spændt op i kroppen og dermed også musklerne i vagina. Jeg vil anbefale, at I tager en snak om, at det er vigtigt med forspil, så I begge føler jeg opstemte og klar til selve samlejet. For det bliver meget bedre, hvis du er våd og afslappet.
Man kan jo også hjælpe det på vej med glidecreme uden på kondomet - det hjælper meget på, at det glider bedre og dermed kommer lettere ind.
Derudover kan det også være gået for hurtigt under selve penetrationen. Især første gang er det vigtigt, at han går langsomt og forsigtigt frem, så du/din vagina kan vende sig til processen.
Selvom du har kunnet få andre ting op, er det alligevel en anden sag med en penis. Det er ikke fordi, den ikke kan være der; den er som oftest bare større og glider mindre nemt end andre ting.
Mit vigtigste budskab er, at I skal snakke om det. Det er meget nemmere at få det til at føles rart, hvis man tør sætte ord på det over for sin partner.
Held og lykke,
Mvh
Eva