Hvorfor er mine hår på mine arme og mit ansigt hvide, og hvornår bliver de røde
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Mine hår på mine arme og mit ansigt (og ben for den sags skyld) er hvide men mit hår på mit hoved er rødt (eller orange, en på hvad man vil sige). Kan man vide hvornår de bliver røde, eller er det ikke muligt?

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du har hvide hår på kroppen og rødt hår på hovedet og ønsker at vide om man kan sige noget om hvornår dine hår på kroppen bliver røde.
Generelt er der meget stor forskel på hårfarve og udbredelse fra person til person og mig bekendt er der desværre ikke nogen faste regler for hvordan de forskellige hårfarver evt skifter farve.
Men der er ofte en hvis arvelighed i det, så jeg tror det bedste du kan gøre er at skele lidt til hvordan det evt er gået familiemedlemmer, der måske ligner dig.
Så jeg kan desværre ikke rigtigt komme med noget godt bud på om dine hår skifter farve og i givet fald hvornår.
Med venlig hilsen
Morten