Hvorfor

brevkassespørgsmål

Hvorfor

brevkassespørgsmål af
Amalie
12 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Hej mit spørgsmål er....

Hej jeg føler nongle gange at jeg ikke er hos den rigtige familie (er Ikke adopteret) men jeg føler bare noget mærkeligt inden i.

Hvad kann det være, skyldes. 😔

Svar:

Kære Amalie

Jeg kan godt forstå, hvis du bliver lidt bekymret over sådan en følelse, eller i hvert fald undrer dig.

Jeg tænker faktisk ikke følelsen er så mærkelig. Når man kommer i puberteten, sker der en masse med kroppen, som du nok er begyndt at lægge mærke til.

Men der sker også rigtig meget med hjernen, og den måde man tænker og føler. I puberteten tager man nogle rigtig store skridt mod at løsrive sig fra sin familie, sådan rent følelsesmæssigt. Det er helt naturligt og en vigtig del af den udvikling man går igennem fra barn, til ung og videre til at blive voksen.

Og lige præcis den udvikling kan meget let føles som om man slet ikke passer ind i familien. Så jeg vil sige at det du oplever er helt naturligt, og at det er et udtryk for at du udvikler dig og bliver mere og mere selvstændig.

Håber svaret kan give lidt bedre forståelse for hvad det er der sker.

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål