Hvorfor
brevkassespørgsmål af
Magne
10 år
Jeg skal snart frivillig anbringes ud for hjemmet jeg har mødt min plejefamilie og vi skal i morgen en tur i noget legeland med dem mig lillesøster og storebror 6-10-12år vi skal flytte onsdag kl 16.00 jeg syns de søde men bliver virklig ked af det og bange når det sker vil helst gerne bo hjemme

Svar:
Hej
Det er for de fleste plejebørn svært at blive anbragt. Selvom man måske ikke har haft det så godt derhjemme, kan det alligevel være voldsomt at blive flyttet over i en anden familie. Det er derfor helt forståeligt, at du både er ked af det og bange, og at du helst vil bo hjemme.
Jeg vil råde dig til at fortælle dine plejeforældre, hvordan du har det. Jeg er sikker på, at de er nogle rigtigt søde mennesker, som vil dig det bedste. Og de ved også godt, at det ikke er en nem situation du er i. Jeg er sikker på, at de kommer til at støtte dig under alle omstændigheder, men ved at fortælle dem, hvordan du har det, kan de også finde ud af, hvordan de kan støtte dig bedst muligt.
Med venlig hilsen
Luna