Hvordan ved jeg om en pige kan lide mig

brevkassespørgsmål

Hvordan ved jeg om en pige kan lide mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Hej jeg har en rigitg god pigeven som jeg godt kan lide men jeg ture ikke fortælle hende hvad jeg føler for hende fordi jeg er bange for at hun siger nej og at vores venskab vil blive ødelagt jeg har kendt hende i 3 år og så skiftede vi begge skole og vi har ikke set hindanden i lang tid men en dag skrev hun til mig og vi begyndte at skrive meget sammen og hun taler hele tiden om skolen og om hvor mange lektier hun har for og at hun er træt og sender hele tiden emojis og gifs jeg har ingen ide om hun har samme følelser for mig så jeg vil godt bruge noget hjælp til hvordan jeg skal fortælle hende det og om noget af det hun skriver til mig kan være et tegn

Svar:

Hej du.

Hvor er det godt, at du skriver. Det der med følelser for det modsatte køn kan godt være noget svært og forvirrende noget.

Det lyder dejligt, at hun pludselig begyndte at skrive til dig igen og gerne vil fortælle dig om hendes nye skole! Hvorvidt det kan være et tegn på, at hun har de samme følelser for dig, er lidt svært at svare på. Jeg tror måske, at det er lettere for dig selv at vurdere, om du fornemmer, at der er noget i de beskeder, hun sender. Føler du, at hun flirter lidt med dig? Er det måske nogle kærlige gifs og emojis, hun sender? Spørger hun meget ind til dig?

I forhold til dit spørgsmål, om hvordan du skal fortælle hende om dine følelser for hende, tænker jeg på, om du måske selv har prøvet at flirte lidt med hende i dine beskeder? Det kan godt være rigtig svært at åbne op for, hvis man er den første, der gør det, så det kan være, at du selv skal tage initiativet. En anden ting du måske kan gøre, hvis du har mod på det, er at spørge hende, om I skal mødes en dag og eventuelt gå en tur? Det kan være en god måde at vise hende, at du faktisk er interesseret i hende og gerne vil lære hende bedre at kende. Jeg kan godt forstå, at du er bange for, at det vil ødelægge jeres venskab, men netop derfor kan det måske være en god ide at gå stille frem. Og uanset hvad, så kan hun tage det som et kompliment, at du synes, at hun er sød.

Jeg håber, at mit svar har hjulpet dig lidt på vej, og så ønsker jeg dig held og lykke med det! Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive i brevkassen igen eller benytte dig af vores 1-1 chat.

De bedste hilsner,
Annika.

AnnikaBNs billede
Annika fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål