Hvordan skal jeg skrive?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Sannie:). Jeg har længe gerne ville være sådan en som skriver på et blad, og jeg har også været inde og kigge lidt på Bazar bladet. Men jeg har lige et spørgesmål ang. det med at skrive: Jeg har mistet min bedsteveninde efter 12 år. Det var meget hård, men jeg er ved at komme mig. Men med det brud er der kommet en masse følseser op i mig, jeg har prøvet at skrive nogle stikord om det. Men jeg vil vildt gerne lave noget helt ud af det. Jeg vil gerne skrive en.. Ja, jeg ved ikke lige hvad sådan noget hedder. Men håber du ved hvad jeg mener. Mit spørgesmål er så: Hvordan skal jeg skrive? -Har du nogle gode råd som jeg kan bruge, noget vigtigt jeg skal huske eller evt. en god hjemmeside? Håber du kan hjælpe mig. Knus fra Kaki:).

Svar:
Hej Kaki
TAK for dit spørgsmål.
Det er trist at høre, at du har mistet en god veninde. Jeg synes, at det det lyder rigtg godt, at du får lyst til at skrive dine følelser ned. Ord kan sige meget :-)
Tænker du, at du vil skrive en bog?
Jeg vil give dig det råd at begynde at skrive dine tanker ned. Skriv løs! Når du har gjort det, skal du lægge det fra dig nogle dage og derefter vende tilbage til det og læs det igennem nogle gange. Vurdér derefter, om der skal skrives mere, eller om du vil lave det om til et digt eller en novelle. Du er velkommen til at lægge noget ud på skriveværkstedet på biblioteket eller på Fortæl din historie.
Ellers vil jeg anbefale dig at kigge på hjemmesiden fyldepennen.dk, hvor man kan uploade noveller, digte m.m, og hvor man får kommentarer af andre brugere.
Håber, at du kan bruge svaret
Mvh. Sannie - Biblioteksvejledr Cyberhus