Hvordan jeg ser ud (bumser og agne)
brevkassespørgsmål af
Jonathan
16 år
Hej
Jeg er en dreng på 16 år
Jeg har en masse urenheder/bumser i hovedet og jeg føler mig virkelig ulækker og klam, det genere mig virkelig og jeg har prøvet en masse ting for at formindske det så meget som muligt
Har hørt noget med det er rat normalt i puberteten og i den her alder at det kommer, men hvornår går det ca væk? :D

Svar:
Hej Jonathan
Tak for dit brevkassespørgsmål. Det er helt rigtigt, at det er meget normalt at have urenheder og bumser, når man er i puberteten. Når det er sagt, så kan jeg godt forstå, at du gerne vil af med det, fordi det generer dig sådan.
Acne og bumser er mest fremtrædende mellem 16-19 år. Så de fleste oplever, at det forsvinder omkring 19-20 års alderen.
Jeg vil foreslå, at du snakker med lægen om, om der kan være nogle behandlinger, der kan tænkes at hjælpe dig. Jeg er ikke læge, men jeg ved, at der findes nogle præparater, som kan mindske acne og urenheder. Måske det kunne hjælpe dig og få dig til at få det bedre med, hvordan du ser ud?
De bedste hilsner fra
Karoline