Hvordan får man en kæreste?

brevkassespørgsmål

Hvordan får man en kæreste?

brevkassespørgsmål af
Carl
12 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej Jeg ville rigtig gerne vide hvordan man får en kæreste men jeg ved ikke om der er nogen der kan lide mig

Svar:

Hej Carl,

Det er et godt spørgsmål, hvordan man får en kæreste og jeg vil svare dig, så godt jeg kan.

Først kræver det, at der er en person, du rigtig godt kan lide og har lyst til at være kærester med. Hvis denne person også kan lide dig, så kan en af jer spørge den anden, om I skal være kærester.

Det er ikke altid til at vide, om der er nogen, der kan lide en. Vi er alle sammen forskellige og nogle er mere generte end andre. Derfor kan der sagtens være en, som kan lide dig, men som er for genert til at sige det.

Hvis der er en, du rigtig godt kan lide og du tror, at personen også synes godt om dig, kan du måske prøve at sige til personen, at du synes, hun/han er rigtig sød.

Nogle personer viser det også ved at drille på en sød måde, så de får personens opmærksomhed. Hvis der er én, som du synes er rigtig sød, kan du prøve at gøre små nogle ting for personen, så der bliver lagt mærke til dig. Det kan være at sende et smil, når I ser hinanden. Det kan også være, at du fortæller, at hun/han ser pæn ud eller har en pæn trøje på, du kan også lave sjov med personen eller hvordan du ellers kan komme i tanke om at gøre små søde ting.

Så, der er forskellige måder at få en kæreste på, men det kræver, at der er en person, som du synes er rigtig sød, og som du har lyst til at bruge tid sammen med. Hvis der er det, så kan du spørge personen, om hun/han også kan lide dig. Derefter kan du spørge, om hun/han har lyst til, at I skal være kæreste. Det kan du enten gøre, når I er alene sammen, fx i et frikvarter, på vej hjem fra skole, eller hvis I går sammen i skolen eller ses efter skole. Hvis du er lidt genert, kan det være, du skal lave et kærestebrev og give til den person, som du godt kan lide. I brevet kan du fx skrive, at du synes hun/han er rigtig sød og om I skal være kærester. Måske du kan give det, mens I er sammen.

Hvis personen siger 'ja' til at være kærester, så har du en kæreste.

Jeg håber, du kunne bruge svaret.

De venligste hilsner

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål