Hvordan bliver man skuespiller? -
brevkassespørgsmål af
Magnus
12 år
Halløjsa.
I har mødt mig før hen i tiden, men det jeg vil spørge om idag, er hvordan man bliver skuespiller.
Har i nogle gode råd?
Vil super gerne have nogle råd, pga har tænkt på at blive skuespiller i 1 års tid. Bare aldrig fået gjordt det.
Håber i har en god ferie, og forsæt god dag til alle i CyberHus.

Svar:
Hej Magnus
Håber du har haft en dejlig vinterferie, og er klar til skole igen.
Det lyder vildt spændende med en skuespiller drøm. Der er mange forskellige veje til at leve drømmen ud.
Når du bliver voksen kan du søge ind på en skuespiller skole, og blive uddannet skuespiller, men der er heldigvis også ting du kan gøre før du bliver voksen.
Når der laves film og serier, hvor der skal bruges børne skuespillere, er der ofte åben casting til nogle af rollerne. Det betyder at man kan komme til en prøve, og måske være heldig at blive valgt. Det er selvfølgelig sjældent at sådan en mulighed opstår, så måske er den bedste vej, at begynde at gå til noget drama.
I rigtig mange byer findes der dramaskoler, ligesom der findes musikskoler og fodboldklubber. Man bliver god til det man øver dig på, så jeg vil råde dig til at undersøge om der findes en dramaskole tæt på dig. Så kan du både øve dig, og samtidig prøve af, om det er noget for dig.
Hvis du googler dramaskole kan du ret hurtigt finde ud af hvor der findes en tæt på dig.
Held og lykke med det - Tanja