Hvordan
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej.
jeg er 11 og er lige begyndt at onanere men jeg ved ikke hvilke måder man kan gøre det på ( jeg er pige) for jeg har hørt at der er mange ting der kan være dårgligt at gøre. Jeg kan ikke så godt lige at onanere i skeden. Men jeg kan godt ved kønslæberne. Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan gøre vil gærne prøve flere af ting( noget hvor det ikke er nødvæntigt men kondom eller andre formor for beskyttelse ) men jeg vil stadig gerne være på den sikre side.

Svar:
Hej Anonym
Det er helt naturligt, at du er nysgerrig på onani. Det er rigtig mange piger i din alder.
Der findes mange forskellige måder at onanere på, og der er ikke sådan en rigtig måde at gøre det på. Hvis du ikke bryder dig om at stikke noget op, skal du bare lade være med det. Der er masser der kun rører omkring kønslæberne og klitoris(den lille knop, der sidder lige der hvor kønslæberne mødes) Du skal bare gøre det der føles rart for dig.
Jeg ved ikke hvad det er for ting du har hørt, kan være dårligt at gøre? Som udgangspunkt er det ikke farligt eller dårligt at onanere. Så længe man ikke gør noget der gør ondt. Hvis man vil prøve at stikke noget op i skeden, er det vigtigt at man bruger noget der ikke har skarpe kanter, og hvis det ikke er lavet til at onanere med, skal der et kondom på. Det lyder slet ikke til at det er noget du har lyst til lige nu, og så skal du selvfølgelig bare lade være.
Du kan sagtens eksperimentere og prøve andet end det du gør nu. Du skal bare gå stille og roligt frem. Hvis der føles rart, kan du fortsætte og hvis det ikke føles godt, skal du måske prøve noget andet. Mange kan godt lide at bruge vandstrålen fra en håndbruser til at onanere. Måske var det også noget for dig?
Gode hilsner Susan