Hvor meget bør jeg veje?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej (: Jeg er en 12 årig pige, som er 168 cm høj, jeg har længe gået og tænkt over hvad jeg egentligt bør veje. Jeg begyndte at udvikle mig da jeg var 8 år, og fik mens. ca. 2 måneder før jeg blev 9 år, så havde bare lige lyst til at nævne det da jeg jo er blevet bredere pga. det (: Håber I/du svarer på mit spørgsmål (: Mvh. Mig

Svar:
Hej
Det er dejligt at du skriver herind og spørger, når det er noget du har gået og tænkt over længe. Jeg må desværre skuffe dig og sige at der ikke findes en idealvægt, men at vi alle er forskellige og derfor også hver især har en vægt der passer til os.
At komme i puberteten tidligt betyder man begynder at få kvindelige former og i en overgang ser anderledes ud i forhold til sine klassekammerater. Men det vil ændre sig når de andre også begynder at komme i puberteten.
Jeg tror ikke du på nogen måder behøver at være bekymret for din vægt, men i stedet huske på at alle skal igennem puberteten og på et tidspunkt vil mærke at kroppen ændre sig.
Mange hilsner
Anne Marie