hvor leve

brevkassespørgsmål

hvor leve

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

jeg ved ikke hvad jeg skal gører længere, jeg ville ikke leve længere.

Svar:

Kære dig,

Det lyder som om du går med nogle rigtig svære tanker lige nu, og derfor er det rigtig godt, at du skriver herind i brevkassen. Det vigtigste er at få noget hjælp nu, så livet igen kan give mening, og du kan finde ud af, hvad du kan gøre.

Den bedste måde at få det bedre på, er ved at tale med nogen om alt det, der er svært og gør ondt indeni. Hvis du har en voksen tæt på dig, som du er tryg ved, synes jeg, at du skal fortælle ham eller hende, hvordan du har det, så du ikke skal gå med det alene, og du kan få noget hjælp. Det kan eksempelvis være en fra din familie, en lærer eller en vens forældre.

Hvis det er for svært eller du ikke lige har en voksen tæt på dig som du har lyst til at snakke med, kan du ringe eller skrive til Livslinien, deres tlf. nr. er 70 201 201 - de har åbent alle dage fra kl. 11-04. De er vant til og rigtig gode til at snakke med unge med selvmordstanker, og du kan være anonym. Du er også altid velkommen i Cyberhus chatten, hvor du kan skrive med en rådgiver. Jeg håber, at du har mod på at åbne op til nogen, så du kan få hjælp og få det bedre.

De bedste hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål