Hvor Lang tid må der gå?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhhus
hvor lang tid går der egentlig før det er unormalt ikke at have fået sin mens?
jeg har kun haft det en gang og jeg har ikke fået den anden gang endnu. Og der er gået flere måneder?

Svar:
Hej med dig
Det er helt normalt, at ens menstruation ikke er regelmæssig i starten.
Det er kan være meget forskelligt fra person til person, hvor langt tid der går. For nogle kommer menstuationen meget regelmæssigt næsten med det samme, mens der for andre kan gå lang tid imellem.
For nogle kan der gå op til flere måneder, eller nogen gange et halvt eller helt år, fra den første menstuation til anden menstruation, og det er helt normalt at der går et til to år før den komme regelmæssigt.
For mig lyder det ikke som om der er noget at være bekymret for  :)
De beste hilsner
Marianne