Hvor kommer sæd fra
brevkassespørgsmål af
Rmil
13 år
Hej jeg er en dreng på næsten 13 år, jeg onanere en gang om ugen men intet sld kommer, men det kommer nok snart. Mit spørgesmål er, hvor kommer sld fra? Kommer det fra der hvor man tisser eller?

Svar:
Hej med dig
Sæd består af sædceller og en masse forskellige safter. På den måde kommer sæd til at se ud, som sæd ser ud, og på den måde kan sæden fungere optimalt. Sædcellerne bliver dannet i dine testikler ( klunker, boller, nosser - de bliver kaldet meget forskelligt). Fra dine testikler bliver sædcellerne transporteret videre ud til din tissemand via bla. sædlederen og undervejs kommer der flere forskellige safter til sæden. De safter er bla. med til, at få sæden til at fungere - fungere til engang at kunne gøre en kvinde gravid. Sæden kommer ud samme sted som du tisser, det er helt rigtigt. Der er kun ét hul i din tissemand, og der bliver både urin og sæd transporteret ud igennem - men det bliver dannet to helt forskellige steder i din krop. Urinen i dine nyrer og sæden i dine testikler.
Når du engang skal dyrke sex, så husk at bruge et kondom. Det beskytter både imod uønsket graviditet og imod kønssygdomme.
Håber du kunne bruge mit svar - og ellers google lidt billeder af, hvordan du ser ud "indvendigt" i dine testikler, bitestikler og tissemand.
Bedste hilsener