Hvor kan man være intim?
brevkassespørgsmål af
Pigen C
15 år
Jeg har en supersød kæreste og vi er intime. Eller vi vil i hvert fald gerne være det men det er tit svært for vi er sjældent alene hjemme. Vi har begge to nysgerrige små søskende og vores forældre har arbejdstider så de tit er hjemme når vi er hjemme så vi har alt for lidt alenetid. Min kæreste har ikke helt så meget imod at lave noget selvom der er andre hjemme men jeg VIL IKKE. Jeg kan bare ikke slappe af og give mig hen når jeg kan høre andre i huset. Så vi er alt for lidt intim og det dækker slet ikke mit behov og det er jeg ked af. Har i nogen forslag til hvor man ellers kan være intim? Jeg gider jo heller ikke så gerne risikere og blive opdaget. Jeg syens det er svært!

Svar:
Kære C,
Tusind tak for dit brev! Det, du fortæller om, er et problem mange oplever at have, når man stadig bor hjemme og har mindre søskende. Det kan være rigtig svært at få tid til at være intime sammen, når I begge bor hjemme.
Jeg har egentlig ikke nogen råd til andre steder, hvor man kan være intime. Det er ikke fordi, der ikke er andre steder at være intime, men fordi de steder ville komme med samme risiko for at blive opdaget. Så jeg tror faktisk, at mit råd vil være at finde andre måder at være intime på, der ikke kræver at I er i et hus for jer selv. Det kan eksempelvis være at gå i biografen sammen, tage ud og svømme sammen, gå ture, eller gå på dates, hvor I virkelig får set og hørt hinanden. Det kan faktisk være med til at gøre det ekstra spændende, når I har brugt andre former for intim tid sammen, fordi I kender hinanden bedre og har flere delte minder sammen.
Til sidst vil jeg trøste dig med, at det bliver nemmere som man bliver ældre. Det er desværre bare tilfældet, at alder sætter grænser, men så snart I begge to er gamle nok til at flytte hjemmefra, tage på ferie sammen eller får kørekort, så bliver det også nemmere at finde tidspunkter og steder, hvor I kan være alene og intime. Så frustrationen har en ende - det lover jeg dig!
Frida fra Cyberhus