Hvilke Bøger?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg er en pige som er mega fan af Harry Potter serien! men nu har jeg jo læst alle og der kommer ikke flere så jeg mangler noget at læse! Harry Potter var så god og spændene at alt der passer til min alder synes jeg er kedeligt! Jeg vil gerne læse mænd der hader kvinder og den serie, men jg må ikke for min mor, hun siger jeg skal være ældre?! Kan i/du komme med et godt forslag om hvad jeg kunne læse?! Hilsen Mig

Svar:
Hej Mig
Jeg bliver så glad, når jeg hører om andre, der er vilde med Harry Potter bøgerne, for jeg har selv været helt opslugt af dem, men jeg er desværre også færdig med serien, og der kommer desværre ikke flere. Jeg håber lidt, at Rowling snart kommer med en helt anden serie.
Jeg har selv læst "Mænd der hader kvinder" og resten af serien, og jeg kan godt forstå, at din mor synes, at du er for ung til at læse dem. På nogle punkter, tænker jeg også, at de vil kede dig lidt, da der er meget "voksensprog og -snak" i dem, men du har noget at glæde dig til, når du bliver ældre.
Har du læst Skammerserien af Lene Kaaberbøl? Jeg har læst serien og synes rigtig godt om den.
Jeg kan også anbefale "Djævelens lærling" af Kenneth Bøgh Andersen. Jeg har endnu ikke læst resten af hans serie, men vil helt sikkert læse den på et tidspunkt.
Jeg vil anbefale dig at ligge dit spørgsmål ud på debatforummet, for så kan du få nogle flere forslag.
Jeg håber, at du kan bruge mine forslag.
Læseglade Hilsener fra Sannie