hvidt stads
brevkassespørgsmål af
thorbjørn
17 år
når jeg har sex med min kæreste så kommer der nogle gange sådan noget hvidt på min pik, og så er hun meget stram er der noget man kan gøre ved det? er min penis måske for stor? den er 20cm

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig godt, at du skriver ind til os med dine spørgsmål. Jeg håber, at jeg kan gøre dig lidt klogere.
Jeg vil gætte på, at det hvide stads du skriver om, er udflåd fra din kærestes skede. Udflåd er nemlig ofte mælkehvidt og kan være lidt slimet. Det er med til at holde din kærestes underliv fugtigt og sundt. Når en kvinde bliver seksuelt ophidset, bliver hun ekstra våd i underlivet. Og det er egentlig meget smart, da det er naturens form for glidecreme, der kan gøre det nemmere for manden at trænge ind i hende. Så der er ikke rigtig noget, man kan gøre ved, at du får udflåd på din pik. Men hvis du eller I begge synes det er lidt træls, kan I overveje at bruge kondom.
Du spørger også til, om der om er noget man kan gøre ved, at din kæreste er meget stram. De fleste unge pigers skede er meget stram, så det er helt almindeligt, og det er først efter en fødsel eller med alderen, at den vil blive mere 'løs'. Men selvom en skede er stram, så er den faktisk utrolig elastisk. Den er lavet til at føde et barn, og det kræver, at skeden udvider sig utrolig meget. Skeden kan også udvide sig meget under sex, så så jeg tænker, at hvis I har lidt udfordringer når I har sex, så skyldes det nok ikke størrelsen på din pik, men det skyldes nok noget helt andet. Hvis din kæreste ikke slapper helt af, når I har sex, så kan hun ubevidst komme til at spænde i underlivet, og det kan gøre det svært for dig at trænge ind, og det kan gøre, at det er ret ubehageligt for jer at have sex, da det nok gør lidt ondt på hende, hvis hun spænder. Det er ikke sikkert, at det er derfor, at I måske har udfordringer, men uanset kan det være meget godt at snakke om jeres sexliv, hvad I begge kan lide, og hvordan I kan gøre det så behageligt for jer begge som muligt. Det er fx altid godt med noget godt forspil, så hun kan "nå" at blive klar og blive tændt inden I har sex. Så tag en snak om, hvad hun kan lide og hvad der er rart for hende, så hun kan slappe så meget af som muligt. Der er også nogle stillinger, der kan gøre mere ondt på hende end andre, så det kan være, at I skal prøve at eksperimentere lidt, og hvis der er en stilling, hvor hun ikke har så ondt, så kan det være, at I skal bruge den i et stykke tid indtil hun er tryg med at prøve andre. Hvis man har oplevet smerter under sex, så kan det nemlig godt tage lidt tid før man stopper med at spænde ubevidst. Ellers kan glidecreme også være meget godt at bruge, da det gør det nemmere for dig at trænge ind. Det kan I købe i fx Matas eller i håndkøb på apoteket.
Jeg håber, at du kan bruge mine råd, ellers må du endelig skrive ind igen. Det kan også være, at du kan få nogle gode råd af andre drenge, der har været i samme situation som dig på Mitassist, som er vores tilbud primært til drenge.
Mange hilsner Pernille