hvid væske

brevkassespørgsmål

hvid væske

brevkassespørgsmål af
Michelle
14 år

Hej. Jeg er en pige på 14. Jeg sov hos en veninde her i weekenden. om morgnen gad vi ikke rigtig stå op men lå og hyggede. Det var superdejligt og hyggeligt. Men pludselig kom der sådan en hvis væske ud forneden hos mig da det var allerhyggeligst. vi blev begge to lidt forskrækkede. Er det noget man skal være bekymret for? Ved I hvad det var? Knus fra Michelle

Svar:

Hej Michelle

Tak for dit spørgsmål i brevkassen.
Det lyder som en rigtig hyggeligt weekend I har haft jer

Det er ikke noget I skal være bekymret for overhovedet. Hvidt udflåd fra skeden er helt normalt og det er kun hvis du har kløe eller farven på udflået er en anden farve, at det kan indikere at man har en infektion.

Nu ved jeg ikke om du har fået din menstruation endnu eller ej, men hvis du ikke har endnu, så kan den hvide væske også være tegn på at din krop er ved at forberede sig til menstruationen.

Venlig hilsen
Annemette

Annemettes billede
Annemette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål