Hvid agtig "bums" på penis huden.

brevkassespørgsmål

Hvid agtig "bums" på penis huden.

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Oprettet 5 år 5 måneder siden

For nogle måneder siden opdagede jeg, at der er kommet en "bums" på min penis hud. Jeg ved ikke helt hvad det er. Den er hård og det ligner ikke en rigtig bums, men mere et fedtklump. Jeg håber at i kan svare på det.

Svar:

Hej,

Det lyder som en talgkirtel. Talgkirtler har vi mange steder på kroppen, blandt andet også i ansigtet, og hvis de bliver betændte og irriterede ser de ud som bumser.

Talgkirtler har vi også i underlivet, og mænd har især mange talgkirtler omkring penishovedet. Talgkirtlerne beskytter penishovedet mod udtørring. Talgkirtler kan også ses ned ad på penis eller på pungen. Du skal ikke forsøge at fjerne eller behandle talgkirtlerne - de er der for at beskytte huden :-)

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål