Hver dag

brevkassespørgsmål

Hver dag

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej, Er det okay at træne hver dag? Trænker 4 timers styrke og 3 timers konditionstræning om ugen, ellers risikere man da skader?

Svar:

Hej med dig..

Claus er på ferie i de næste uger, så jeg svarer lige på dit spørgsmål..

Ja, det er okay at træne hver dag, men det er vigtigt at tilrettelægge din træning på en god måde, så du ikke overbelaster de muskelgrupper og de dele af kroppen som du træner mest.

En god ide i styrketræning er, at hvis du fx. træner arme om mandagen, så skal de have 2-3 dages hvile før du træner den muskelgruppe igen. Og når du træner en muskelgruppe, fx. armene igen, så pas på med ikke at overtræne. Et godt niveau kunne være ca. 3 forskellige øvelser, hvor du så har 3x10 gentagelser i hver øvelse.

4 timer styrke og 3 timers konditionstræning lyder egentlig som en meget fin opdeling og på den måde kommer du igennem forskellige dele af kroppen.

Nu ved jeg ikke hvilke øvelser du laver, men ved specielt styrketræningen er det vigtigt at du træner varieret. Altså kommer igennem alle de store muskelgrupper, så selvom du måske gerne vil have stærke arme, så skal du også huske ryggen og maven. Alle delene i vores krop arbejder sammen, så de fungerer bedst hvis de også alle sammen bliver rørt lidt :)

Derfor synes jeg du skal tage en snak med en instruktør i det center du træner, så kan du forklare personen, hvilke ønsker du har i forhold til din træning og instruktøren kan "tjekke" op på den måde du træner på nu og rette lidt til hvis det er nødvendigt.

Jeg håber du kunne bruge mit svar..og videre god sommer til dig

Venlig hilsen

Erroll - Cyberhus