Hvad skal man veje
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej Hvad burde man veje når man cirka er 1,45 og er lidt kræftig. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde ud af om jeg vejer for meget??

Svar:
Hej med dig!
Det er rigtig fint at du skriver til os når der er noget du er i tvivl om.
Hvor meget man skal veje når man er ung er meget individuelt. Det er fordi kroppen skal bruge rigtig meget energi på at vokse og udvikle sig, og jeg kan derfor ikke give dig et præcist tal. Det kommer ikke kun an på højden, men også ting som alder og aktivitetsniveau spiller ind.
En god tommelfingerregel er at hvis du spiser sundt og varieret og dyrker motion i mindst en time om dagen, skal din krop nok indrette sig på et leje der er det perfekte for lige præcis dig.
Mange smukke efterårs hilsner
Line