hvad skal man veje?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej jeg har tit gået og tænkt over hvad man normalt skal veje når man er 11 ligesom mig, hvis du kan svare på det? KH mig.

Svar:
Hej med dig...
Eva er på ferie helt frem til 1 maj og derfor vil jeg give dig et svar.
Der er ikke nogen regel om hvor meget du skal veje når du er 11 år, fordi der er meget forskel på mennesker. Nogle er høje og tynde og andre er lave og mere kraftigt bygget.
Når du er 11 år, så begynder der at ske en masse med din krop, fordi du vokser rigtig meget og nærmer dig puberteten. Derfor har din krop brug for en masse energi, så det er vigtigt du spiser sundt og god mad. Du skal både spise morgenmad, frokost og aftensmad, og gerne lidt frugt i løbet af dagen.
Hvis du stadig er i tvivl om du er for tynd eller for tyk, så prøv at spørge din mor og far, eller måske din lærer. De kan nemlig se dig og bedre svare på dit spørgsmål.
Venlig hilsen
Erroll - Vikar for Eva
Hvis du gerne vil have et svar fra Eva, så prøv at skrive til hende igen efter 1 maj.