Hvad skal jeg vælge?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkase! jeg kan godt lide sport men ved ikke hvad jeg vil gå til?? jeg er vild med , waweboard, skatebord, løbehjul, bmx, cross og inlinere - og meget gerne på ramper. løbe og ridening er jeg også glad for.jeg er ikke god til holdsport, og hader svømning. Kampsport duer ikke, da jeg ikke må for pædagogernene på mit bosted, selvom jeg gerne ville bokse. Klatring har jeg gået til, og det var jeg meget glad for, men der er for lagt at køre i forhold til hvor jeg bor. Fitness er jeg også glad for og det går jeg til.genarelt er jeg glad for sport og meget aktiv.jeg leder efter en sport som ikke er holdsport, og har prøvet det meste sport så nu prøver jeg lykken og spørger om du har nogle ideer? hilsenen miig

Svar:
Hej med dig.
Du holder dig helt tydeligt i gang og forsøger så godt du kan, at lave det du godt kan lide. Det er helt perfekt :)
Du nævner selv en masse muligheder for sport i dit brev, så hvor meget jeg kan hjælpe dig, er så spørgsmålet.
Umiddelbart tænker jeg, at det kunne være en mulighed for dig, at blande de forskellige muligheder. Den ene træningsdag kan du stå på inlinere, som er en virkelig god sportsaktivitet. Næste dag kan du løbe og næste dag fitness.
Hvis du har en skov i nærheden, kan du bruge skovens træer og træstubbe i din træning. Brug og træn fx din balance ved at løbe over en væltet træstamme, træn armene ved at lave armbøjninger op af en træstub, armhævninger i to gode grene, træn mavebøjninger ned af en hældning i skovens bund og/eller træn mange muskler, ved at kravle så hurtigt du kan op i et træ og ned igen, find et nyt træ og gentag. Der er mange flere muligheder end man tror og det kan være rigtig sjovt.
Har du ikke mulighed for at bruge skoven, kan det være du bor ved vand og måske har mulighed for at ro - at sejle. Det er også en glimrende træningsform.
Har du heller ikke den mulighed, kan du måske finde inspiration på den her side på wikipedia. Den fører dig til Danmarks Idræts-Forbund på wikipedia, hvor du lidt nede på siden, finder en liste over idrætsgrene.
Pøj pøj med din træning. Håber du er blevet lidt mere klar på hvad du godt kunne tænke dig.
Bedste hilsner
Claus