Hvad skal jeg vælge?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg vælge?

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej. Jeg er en pige der godt kan lide at tegne, male og lave ler. Jeg har bare det problem at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gå videre med. At lave ler tror jeg ikke, men jeg elsker at tegne både manga og realistisk tegning. jeg kunne måske godt gå videre med begge ting, men jeg er bange for at det bliver for meget. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Kære pige.

Hvor er det dejligt at høre, at du er glad for at tegne. Det gør ikke spor, du prøver mange forskellige ting. Det er den måde, du lærer mest på. Når du er glad for at tegne Manga, bruger du både din fantasi og lærer en bestemt stil. Når du tegner efter noget, du kan se i virkeligheden - realistisk tegning - får du mange detaljer med i dine billeder.

Jo flere forskellige måder du tegner på, jo bedre bliver du til at tegne. Prøv også at skifte blyanten ud med kul og tusch. Det er rigtig godt, hvis du giver dig selv nogle opgaver, der er lidt sværere end det du kan i forvejen.
Det aller vigtigste er, at du tegner noget, du har lyst til at tegne. Noget du synes er sjovt. Det er også en god ide, at finde nogen du kan tegne sammen med. Tjek denne side ud, her kan du hente mange tips til din tegning.

Hvis du laver en figur i ler, lærer du at se formen hele vejen rundt. Det er rigtig godt at vide noget om, når du skal lave en tegning. Du kan f.eks. prøve at lave en figur i ler efter en tegning, du har lavet.
Så mit svar er .... prøv alt muligt. Så bliver du rigtig god til at tegne. Hvis du engang vil gå videre på et kunstakademi kan du vælge en bestemt retning - keramik, maleri, tegning .....
Hvis du lægger dine tegninger ind i Tegn Selv, vil jeg gerne give dig flere tips.

Mange hilsner fra Lise.