Hvad skal jeg lave
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej! Jeg har et problem; jeg kan ikke finde på noget at lave derhjemme, udover at spille PC, se TV, spille PS2, og GBA. Jeg HVED det ikke er sundt, men hvad skal jeg gøre?!
Jeg har nemlig det problem, at jeg HADER fodbold og håndbold. Badmminton og tennis osv. er udelukket, da jeg skal til en anden by, og jeg vil ikke cykle 9 km! Jeg kan ikke bliver kørt, min far har for travlt og kommer først hjem kl 20:00, min mor bor jeg ikke hos. ALDRIG! Og derfor: hvad kan en snart-teenange-dreng så gøre?!

Svar:
Hej snart-teenager-dreng!
Jeg kan godt forstå at du syntes det er uoverskueligt at cykle så langt.
Jeg syntes det vildt sejt, at du er bevidst om at man skal huske at bruge sin krop, og jeg har en række forslag til hvad du kan gøre.
- Jeg går ud fra at du bor lidt ude på landet. Så måske var orienteringsløb noget du kunne syntes vil være sjovt. Det er ret sjovt at skulle læse kort og bevæge sig samtideligt. Læs mere på: http://www.do-f.dk/adresser/
- Find ud af om der er andre drenge på din alder i området og hvad de går til, og om du evt. kunne køre frem og tilbage med dem, så slap du for at køre 9 km hver gang :-)
- Find ud af hvad drenge som ikke syntes "at bevæge sig til en bold" er særligt sjovt laver. Måske du vil kunne blive inspireret.
Lige meget hvad du vælger, bliver du nød til at huske at hvis du ikke syntes det er sjovt, så er det svær at komme af sted. Der er mange ting som gør at det er sjovt at motionere. For mig er det: Møde andre mennesker, En træt krop og ikke kun hovedet, Lære nye ting.
Nytårshilsner fra Michael
Skrevet 5/1-2009 af Dreng, 12 år