Hvad skal jeg gøre
brevkassespørgsmål af
Niels
17 år
Hvad skal jeg gøre hvis jeg stadig væk har følser for min ekskæreste effer ca 2 år men at hun er blevet forlovet 🥲 jeg så hende i dag til en fest og talte med hende og jeg kan bare mærke at jeg savner hende stadig væk 🥲 hvad skal jeg gøre ved det

Svar:
Kære Niels
Det er ikke sjovt, når ekskæresten bliver ved med at spøge, men jeg tænker egentlig, at det er meget naturligt.
Du skriver ikke om du har gået i to år og savnet hende, hele tiden, eller om følelsen dukkede op fordi du mødte hende? Ud fra din beskrivelse forstår jeg det sådan at den her følelse af savn, kom fordi du mødte hende til en fest.
Som jeg startede med at skrive tænker jeg din reaktion er helt naturlig. Når man har været rigtig tæt med et andet menneske, så er man ofte forbundet i virkelig lang tid. Nogle gange resten af livet. En sang, en lugt, eller et tilfældigt møde med ekskæresten, kan på et split sekund, genkalde en følelse fra forholdet. Det kan være glæde, sorg, savn eller noget helt andet. Efter mange forhold vil der stadig være gode minder og en følelsesmæssig forbindelse, så jeg tænker det er helt naturligt at du pludselig mærker et savn, når du møder din eks.  Selv efter mange år kan det ske.
Jeg tænker ikke det behøver betyde andet end at det I havde sammen var godt. Samtidig er det vigtigt at huske på at noget gjorde at I ikke længere er sammen.
Jeg tror det bedste du kan gøre er at acceptere at du bærer det her savn, som ind imellem dukker op. Men prøv at se om du kan lade være med at fokusere på det, og "dyrke" det. Så tænker jeg det helt naturligt fader ud igen.
Mange hilsner Tanja