Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej Cyberhus. Jeg er en pige på 16 år. Jeg er virkelig vild med en af mine gode drengevenner. Efter at have hørt ham tale meget om hans "kærlighedsliv", og de piger han har kysset med bl.a. min gode veninde, som godt ved hvordan jeg har det med ham - fortalte jeg ham at jeg godt kunne lide ham. Han svarede at han faktisk godt vidste det, da mine to gode veninder havde hentydet rigtig meget til det - han sagde at var ked af, at han ikke havde det på samme måde, og kunne lide min gode veninde (en af dem som var med til at sige/hentyde, at jeg havde følelser for ham og som han har kysset med). Jeg føler vores venskab er ved at være lidt akavet. Hvad skal jeg gøre med ham, og har jeg ret til at være sur på de piger som fortalte ham det? Skal jeg tage en snak med dem? Jeg føler, at den ene pige lyver for mig hele tiden. (Det hele er sket for nyligt) Kh, en forvirret pige..

Svar:

Kære dig,

Øv, hvor lyder det som en træls situation.

Jeg tænker, der er to dele i dit spørgsmål. Dels hvordan du håndterer det med din gode drengeven, og dels hvad du skal gøre med dine veninder.

Lad os starte med din drengeven. Først vil jeg sige, at jeg synes, det er super sejt af dig, at du valgte at fortælle ham, at du kunne lide ham. Rigtig mange går og holder det for sig selv, og finder måske aldrig ud af, om det kunne være blevet til noget. Derfor synes jeg, det er godt gået af dig, at du har fortalt ham det, som det er. Selvfølgelig er det ærgerligt, at han ikke havde det på samme måde som dig, men sådan kan det desværre gå nogle gange. Du skriver, at jeres venskab nu føles lidt akavet, og det kan jeg godt forstå. Det kan nogle gange ændre lidt i et venskab, når den ene får følelser og den anden ikke gør. Jeg tænker, der er to ting, du kan gøre, alt efter hvordan du har det. Den ene mulighed er at lade jeres venskab glide lidt ud, hvis du ikke selv føler for at kæmpe for det, eller at du selv føler, det er blevet for underligt mellem jer. Den anden mulighed, som også er lidt mere optimistisk, er, at du kan tage en snak med ham. Du kan fortælle ham, at du har lyst til, at I skal være venner, som I var før, og at du ikke har følelser i klemme.

Og så var der delen med dine veninder. Du spørger, om du har ret til at være sur på de piger, som har fortalt det. Til det vil jeg sige, at du har ret til at være, lige som du føler det. Det vil ikke være unaturligt, hvis du var sur over, at de har fortalt det. De har delt noget privat med ham, som skulle komme fra dig selv, og det er ikke okay. Du spørger også til sidst, om du skal tage en snak med dem. Det synes jeg sagtens, du kan gøre. Du kan fortælle dem, at du er sur og skuffet over, at de har fortalt det til ham. Uanset om du har lyst til fortsat at være veninder med dem eller ej, er det fint at få sagt, at du ikke synes, det de gjorde var okay.

Jeg håber, det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen, eller til at komme i vores 1-1 chat

De venligste hilsner

Kathrine.

KathrineBs billede
Kathrine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål